Thursday, April 22, 2010

kerja apa nie?? mana ada orang duduk je dapat duit...???!!!

Majoriti dari kalangan kawan-kawanku,dan orang sekelilingku semua bersikap seperti tajuk ini.bahkan ada yang setengah duk kata.."kalau tak usaha kuat,tak sampai menitik peluh ke bumi,jangan harap la nak ada duit.belanja makan minum pun tak lepas.."..tu diantara dialog mereka yang memandang negative pada kedudukan aku hari ini.Yang lagi dahsyat,bila ada segelintir dari mereka cuma meletakkan jaminan hidup dapat dikecapi bila dah berstatus tetap sebagai seorang penjawat jawatan kerajaan.tak kira la kerja pape pun,janji kerja ngan gov,kira selamat.
Dimana silap pemahaman tentang kehidupan nie,aku tak tahu,tapi itu jawapan yang di pegang oleh kebanyakkan orang yang ada disekelilingku...tapi bukan padaku SEKARANG...(sebab dulu aku juga mempunyai persepsi seperti ini).dan kerana itu,aku kini bukanlah merupakan seorang yang berjawat dengan jawatan dalam kerajaan.aku adalah seorang kuli,dan aku adalah seorang bos...dengan kata lain..KEJE SENDIRI...macam-macam aku buat..darilah mengajar kelas-kelas fardu ain,buat niaga batu permata,cincin,niaga dalam bidang percetakkan..dan yang paling serius...FOREX...Foreign Exchange..
Kalau nak dikisahkan,memang akan jadi panjang sangat-sangat la..ringkasnya,dunia forex adalah dunia perniagaan yang mampu menjanjikan pulangan yang hebat kepada orang-orang yang menyelaminya,menikmatinya,dan tidak ada putus asa dalam dirinya.oleh kerana itu,forex bukanlah satu niaga yang mudah atau skim cepat kaya.jangan tertipu dengan semua kenyataan mengarut,nak mencapai kejayaan dalam dunia forex umpama nak mencapai segulung ijazah sarjana dalam bidang akaun.ia memerlukan pengorbanan masa dan harta.INGAT,forex bukan satu-satunya cara untuk kita menjadi kaya dengan sekelip mata..sebab ramai yang dah jadi papa dengan sekelip mata kerana dengan forex...tataa...lain kali kita cerita lagi...

No comments:

Post a Comment