Thursday, May 13, 2010

Daily target

Lupa plak nak terangkan dalam blog nie tentang target harian ku dalam misi 100usd tuh,tapi masih tak terlambat untuk aku ceritakan dalam nie sebab masih lagi di awal-awal perjalanan misi ni.baiklah,untuk pengetahuan sesiapa je yang baca dan tengok blog nie,untuk misi 100usd nie,daily profit aku cuma untuk dapatkan 80 pips setiap hari.tapi ia cuma rule yang perlu aku ikut bila mampu dan bukan bererti aku terpaksa.sebab jika terlalu memaksa,boleh menyebabkan lost.(tu yang pernah aku lalui..kerana nak dapatkan target daily,akhir aku lalai dari guide asal yang menyebabkan aku lost..dan yang paling dahsyat yang pernah aku hadapi bila lost 700+- usd kerana sebab ini dan juga tamak).

jadi aku kena pegang prinsip.camane nak dapatkan pips,dan belajar bersabar dari diganggu emosi dan nafsu ketamakkan.sebab dengan benda-benda nie la punca ramai trader gugur tak sampai hajat yang dikehendaki.kalu nak ikutkan,sistem yang diberi memang dah gred A++,tapi failed jugak..huhuhu..dan kalu tengok,1st day aku untuk misi 100sd nie tak sampai target daily,takpe..sebab akan ade hari,aku boleh lebih dari target,maka yang lebih tuh tolong kambus yang kurang.tu je la yang leh cite..so,tgk la utk post yang akan datang..dan kita belajar dari silap sama-sama..(teringat kata guru disiplin sekolah rendah aku dulu..dia cakap,"orang yang melakukan kesilapan yang sama lebih dari tiga kali adalah orang bodoh"...huhuhu)

No comments:

Post a Comment