Tuesday, May 25, 2010

Perbahasan tentang bab air siri pertama

baiklah,macam pernah aku janji,dalam blog aku nie,aku akan cuba masukkan tentang info agama gak,jadi untuk buat semua yang ziarah blog nie takde la rugi sangat sebab,selain boleh tgk statement aku,korang akan dapat amik ole-ole dari blog nie iaitu ilmu yang berguna.ok,kalu kita bukak mana-mana kitab pun,sememangnya kitab akan memulakan dengan bab nie,kerana bab ini menjadi perantaraan yang penting untuk seseorang tuh bersuci,jadi dimulakan dulu dengan bab nie

Air dari segi syarak dikenali dengan molekul-molekul yang lembut,yang berwarna dengan warna bekas,dan diciptakan oleh AllAH untuk menghilangkan dahaga kepada sesiapa yang meminumnya,maka itu yang didefinasikan dalam syarak,dikenali dengan h2o dalam sains.dalam islam,air dibahagikan mengikut hukum-hukum tertentu.iaitu dibahagikan kepada 3 bahagian,iaitu mutlak,musta'mal dan mutanajjis.kita akan sambung pada siri yang akan datang dengan pecahan-pecahan air ini,dan saya akan mempermudahkan untuk semua tentang air ini,supaya tidak ada lagi masalah yang berkaitan dengan air yang menjadi kemusykilan untuk kita semua..sekian,wasalam.

No comments:

Post a Comment