Monday, June 21, 2010

Disiplin,yang paling utama


Sudah dua statement aku tak dapat dari fxopen untuk daily report aku.Walaupun begitu,aku tak akan cuma diam tanpa sebarang post yang terbaru dalam blog aku nie..mungkin kerana aku nie tidak berhati-hati pada malam sabtu baru nie..malam akhir untuk memorex,bila semua post aku dah clear dengan sebarang floating,dan aku dapat la malam tuh lebih kurang 8usd lebih,aku pun tengok la chart untuk EJ..pada awalnya tak terdetik pun hati aku nak masuk post atau nak test pape kat ej nie,sebab aku tak nak floating sampai masuk minggu depan,tak tahu la camane tangan nie gatal sangat duk tekan post..dah la tak ikut trend...trend sedang buy,aku gi bukak sell,tak ikut money managment..biasa aku cuma main 5sen jer..sebab aku guna 1% saja dari modal aku,tapi masa bukak post nie aku terbukak 5usd..bila dah jadi camtuh,alamatnya masuk longkang la aku..malam tuh aku cut loss..habis la lebih kurang dalam 70usd..tinggal la duit aku sekitar 555...bila disiplin dah tak ikut..memang akan hancur...bisnes forex memerlukan disiplin yang tinggi dari trader.kalu takde disiplin,sampai bila-bila pun akan lingkup gak..hehehe...

2 comments:

  1. Ustaz...Ape motif secawan kopi tuh..hehhee

    ReplyDelete
  2. kopi utk minum la bro, xkan utk mndi lak, scwan lak tu, ustaz letak la 3 cwan ker ps niee, br hdri paham untuk dia pun de gak. hehehehehehe

    izhar

    ReplyDelete