Thursday, June 3, 2010

Profit semalam yang bertambah

aku cuba nak ubah daily target aku dari 5usd kepada 10usd per daily,tapi aku akan mulakan target ini bila aku dah mencapai equity 800usd.Itu pun aku cuma menggunakan 1% sahaja dari modal aku,dan mampu mencapai daily target.PENTING KE TARGET NIE??? pada aku target nie penting untuk memastikan kita mencapai apa yang kita rancang,tapi walaupun begitu,jangan kita mengikat diri dengan mesti mencapai target,sebab akan ada hari kita tak akan dapat mencapai taget yang kita rancang.....ala..sama je jugak macam orang berzikir,yang terbaik adalah bila kita susun dan tetapkan berapa kali kita akan sebut...seribu?dua ribu?...sebab kalu kita tak letak,baca 10 kali dah rasa macam banyak(tu zikir,kalu forex,dah dapat 50pip masih rasa sikit,akhir skali terlalu ghairah,masuk dan tak jaga disiplin..habis hancur...).maka target akan membantu kita untuk menetapkan pendirian kita dan mendisiplinkan kita,tapi,akan ada kalanya,kita akan keluar dari target,dan ada kalanya kita akan cari lebih dari target..tapi,yang penting,matlamat kita dan tujuna kita mesti jelas...

No comments:

Post a Comment